tisdag 22 september 2009

Gitarr Yamaha F-210


I går köpte jag mig en bättre begagnad gitarr. En stålsträngad Yamaha F-210. Tyckte jag var värd det efter denna långa Stockholmsresa. Den ska ge mig många sköna stunder hoppas jag. Musik och konst hör liksom ihop.

Jag målar för det mesta, eller rättare sagt om jag har möjlighet, till musik. Då menar jag inte att jag spelar själv, utan det är allt möjlig annat som jag lyssnar på. Har bred musiksmak. Men att måla i ett tyst rum är för mig som att skriva på ett tomt skrivbord för en journalist. Be mig inte förklara hur det hänger i hop.

I dag är näst sista dagen i Galleri Greger och det känns bra. Det är långa dagar att vakta en utställning själv i en vecka.

2 kommentarer:

  1. Förstår att du längtar hem, hoppas hopplock och hemfärd går bra - trodde jag skulle komma in på nytt för att uppleva, men kraften räckte inte.........Gillar gårdagens älg, ovanligt med dess färgsättning/monica

    SvaraRadera
  2. Tack Monica. Förstår om du inte orkar,synd, det skulle varit kul att se dig en gång till. Får tacka för reklamen du gjort för mig på din blogg. Det kom in en väninna till dig i dag. En frk. Hell? Konstnärinna.

    Roligt att du gillar älgen. Och ja, jag prövar nya färgskalor. Mildare.

    SvaraRadera