tisdag 29 september 2009

Fågelkvinnan

Arbetsnamn: Fågelkvinnan

Detta var tidigare en ängel för mig, men efter att den bråkat med mig en längre tid flög fan i mig och färgen fick fritt spelrum. Nu har den förvandlats till en "fågelkvinna". Försöker komma på vad det är för varelse. Frågade min vän Thomas Strandberg och han sa att det kunde vara en Valkyria.. och jag gissade på en nattmara... men ingetdera kändes riktigt rätt. Är tacksam om någon kan komma på varelsens rätta namn (och då menar jag inte Inga-Lill eller dylikt)

2 kommentarer:

  1. Ingrid i Ystad02 oktober, 2009

    Den här varelsen har en gammal själ i en flickas kropp. Hon är kanske en flickmadonna – fast hon saknar de milda dragen. Något i hennes uttryck skrämmer mig: hon ser rakt igenom människor, genomskådar, kanske är hon rentav en fjärrskådare. I så fall är hon ett orakel. Hälsningar, Ingrid i Ystad

    SvaraRadera
  2. Tack Ingrid. Spännande tankar. Den är ju inte riktigt klar än, det ska till exempel på en vante på hennes högra hansd, och så ska jag finslipa en del andra detaljer. Men det är spännande att höra andras tankar. Tack :)

    SvaraRadera