lördag 9 oktober 2010

Bak och vernissage


I går bakade jag tillsammans med minsta dottern. Istället för att måla. Kreativitet i annan form. Ätbar form. Hela huset doftade nybakat och det var bara att njuta. Ibland behöver man faktiskt tillfredsställa andra sinnen och göra något helt annat för att få tillbaka lusten till bildkonsten. Nu var det nog en tio år sen jag bakade sist. Då gjorde jag matbröd som påminde om pingisracketar, små platta och hårda. Då lovade jag mig själv att aldrig baka igen, men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Tur det.

I dag ska jag och ett gäng konstnärligt utövande vänner åka till Lotta Appelqvist vernissage i Sunne. Det ska bli roligt. Läste om det till morgonkaffet i Värmlands Folkblad. Såg också att det var vernissage samtidigt på en annan intressant utställning där i Sunne. Ska nog baka in den också (la ni märke till ordvitsen?) Rapporterar om det en annan dag.

Ha en bra helg på er därute i cyberrymden och glöm inte att säga "HEJ" om vi ses i verkligheten - Hans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar