lördag 16 oktober 2010

Oktobermorgon


Hunden väckte mig 04.30 i dag så det var bara att masa sig ur den varma sängen och möta oktoberkylan i dörren. Nattens mörker är speciellt den här årstiden. Ni kanske tror att jag går i den tystnad som minusgrader framkallar, bara hör mina egna fotsteg och hundens fnysningar, men så är icke fallet. I mina öron finns musik, så högt som möjligt. I dag var det bland annat White Stripes, Tom Petty, Rox och Steve Gibbons band som förhöjde min promenad. En salig blandning.

Bland alla tindrande stjärnor på himlen var det några som föll för mina ögon. Vackert. Passade på att önska lycka och hälsa till alla goda människor, så är du en av dem så kan du ta åt dig. men nog om morgonen, nu ska jag skriva någonting om konsten också. Det är ju det som den här bloggen ska handla om egentligen, en konstnärs vardag. Vad händer då? Vare sig jag jobbar kommunalt eller är ledig därifrån, så kretsar mina tankar mycket och ofta om ängelutställning i Stockholm som närmar sig snabbt. Men ibland bryts de av annat, som till exempel igår, då jag hade besök av två konstnärligt utövande damer. Ellinor Henriksson och Turid Lövqvist. Det är intressant att prata med andra om det man själv brinner för, och om vi ska knyta ihop den här texten, så kan jag nog påstå att vi alla, är små stjärnor på en nattsvart konsthimmel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar