tisdag 5 oktober 2010

Lotta Appelqvist



Lotta Appelqvist
Lotta är en underbar konstnärinna och en god vän till mig. Hon hade bett om min hjälp med att välja bland hennes bilder inför en utställning hon ska ha. I går förmiddag åkte jag dit. Det var som att vara det första barnet som kommer in i en godisbutik. Så mycket fint som man bara vill ta med hem på en gång, men det var ju inte därför som jag skulle dit. Tyvärr.
Så med en kopp te i högerhanden och skarpa konstögon på satt jag bekvämt på en pianopall medan hon visade fram det ena fantastiska tavlan efter den andra. Efter att ganska bryskt sagt bu eller bä så blev det tre högar. Ja-högen, kanske-högen och nej-högen. Storleksmässigt i den ordningen också. Nu får Lotta självklart göra som hon vill efter att jag åkt, men jag sa i alla fall ärligt vad jag tyckte. Hoppas många åker dit och tittar på slutresultatet. Jag ska i alla fall göra det. Ni finner tiderna på bilden längst upp.

2 kommentarer:

  1. Hej govänner och lycka till båda två. Och Hans - nu börjar din Stockholmsutställning sakteliga närma sig. Ser fram emot att få träffa dig och änglarna då.

    SvaraRadera
  2. Tack Titti. Jag vet att det närmar sig, men nu har jag haft smygpremiär här i Munkfors så det känns lite lugnare, publiken som kom tyckte om det de såg.. Ser fram emot att träffa dig också. Hoppas jag kan hitta till din ateljé, är ju född utan lokalsinne, men du får väl hämta mig någonstans annars :D kram på dig

    SvaraRadera