torsdag 28 oktober 2010

Batteriladdning


I går hade jag en riktig soffliggardag. Regn och löv piskade marken och det var ett riktigt hundväder, om man nu får använda den slitna frasen. Den stämmer inte så väl överens med verkligheten, min hund gillar inte det vädret mer än vad jag gör. Vi tog naturligtvis de obligatoriska tre promenaderna, men jag kan inte säga att vi njöt av dem. Det jag njöt av var braskaminen, soffan, filten och en god bok. Att hunden sen låg tätt, tätt tryck mot mig gjorde det inte mindre angenämnt. Inte konstigt att vi slumrade till då och då.

Men gjorde jag då inget vettigt förutom att vila på hela dagen? Jo, faktiskt. Jag betalade räkningar och tog kontakt med ett galleri i Tidaholm. Där kanske det blir utställning 2011 om allt blir som det ska. Så helt hopplös var inte dagen. Föressten, vila är aldrig fel. Man måste ladda batterierna i bland.

2 kommentarer:

  1. Hmm..;) skrev nyss om Vila i min blogg. Ibland är den frivillig, ibland ofrivillig men troligtvis oftast nödvändig.
    Fin bild här för övrigt!

    SvaraRadera
  2. Tack Eva. Jag gillar också bilden, tyvärr har den gömt sig i ateljehuset så jag får väl leka kurragömma med den någon dag :D

    SvaraRadera