torsdag 21 oktober 2010

vill verkligen


Kylan är här. Vintern. Min ateljé har en kamin, men det tar en stund innan det blir en behaglig värme, ni vet, en sån där färgen torkar snabbt. Inte målat mycket den senaste veckan, bara lekt lite förstrött med bilder i datorn, se bilden. Har gjort annat som fått mig att må bra för stunden. Tränat, jobbat, promenerat etc.. men nu måste jag måla snart. Börjar bli rastlös. Småirriterad. Grälsjuk. Gubbgrinig.

Höstsalongen har två dagars visning kvar till helgen, sen är den över. Hade tydligen varit många besökare. Nu går jag och väntar på att få åka till Stockholm. Men i eftermiddag har jag planerat att gå ut i ateljén i alla fall. Ska måla ett dockhus som jag och lilltjejen byggt av pappkartonger. Kreativitet när den är som bäst. Känner jag mig själv så orkar jag nog inte låta bli att måla annat när jag väl är på plats. Har en fetfågel och ett annat projekt som väntar på bearbetning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar