onsdag 13 oktober 2010

Fet fågel/ängel och en varulv



Fick lite målat i går. Bland annat den däringa fågeln jag skrev om i gårdagens blogg. Den är målad på duk. 70x90. med akryl och kol. Grunnar nu på nu är hur jag ska fortsätta med den. Har lite olika varianter jag kan testa. Tre faktiskt. Får fundera lite till..

En annan bild som kom sent i går kväll var en varulv. Den är målad i tusch och akvarell. Ett kollage. Riktigt skön kontrast till alla änglar som flugit inne i ateljén under en längre tid. Men varför kom den? Det vet jag inte, och behöver inte veta det heller, även om det säkert finns en psykologisk förklaring. Det var inget medvetet måleri från min sida i alla fall, det var ett undermedvetet.

3 kommentarer:

  1. Tycker speciellt mycket om den där varulven. Det finns en laddning i den bilden som är svår att få till. Spännande!

    SvaraRadera
  2. Mmm håller med Titti, varulven är laddad. Bra!

    SvaraRadera
  3. Tack för att ni kommenterar. Det värmer mig. Och, jag håller med er. Lite orättvist mot den andra att ha dem bredvid varandra..

    SvaraRadera