måndag 7 juni 2010

Göteborgsresan


Hej igen. Nu har jag haft mitt första lite längre uppehåll från bloggen. Tog en liten minisemester till Göteborg tillsammans med min mamma, min fru och våra tre döttrarna (två bonus) för att se min son ta studenten. Han gör mig stolt. En underbar känsla jag är tacksam för. Vi bodde på Hotell Gothia och nöjesåkte i deras hiss som går till 23 våningen ett x antal gånger. Inget för höjdrädda kan jag säga, men den yngsta dottern älskade det.

Trodde i min enfald att jag även skulle hinna med att se lite konst, men det blev tji med det. Det enda kulturella som kom i min väg var på lördagen när vi besökte Universeum, då deltog jag och minsta dottern i ett projekt av konstnärinnan Marie Wallin. Se dagens bild, och läs mer om det här:

Universeum i sig var också inspirerande Härligt att gå där och titta på fiskarna, rymden, tekniken, regnskogen. Även det där med att komma till Göteborg var skönt. Man bör komma ur den egna kommunen då och då. Se något nytt. Uppleva något annat. Det ska jag försöka göra oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar