torsdag 24 juni 2010

Ut och njut!



Att det skulle vara så skönt att ta semester från det kommunala jobbet kunde jag inte ens fantisera om. En speciell skön känsla infinner sig när kropp och huvud slappnar av och man unnar sig att inte göra någonting speciellt. Bara tar dagen som den kommer.

Nu har vi ju haft fint besök också sedan semestern började. Min svåger med familj är här och hälsar på med sin ganska så nyfödda dotter och då har mycket av min tid gått åt till att skapa ett band med lilla Olivia. Efter några dagar av misslyckanden fick jag till slut raka av mig skägget för att hon inte skulle vara så rädd, men drastiska åtgärder ger resultat. Det fungerar i konstvärlden också, om jag nu ska försöka relatera tillbaks till det som min blog egentligen ska handla om. Om man inte lyckas få till det som man vill ha det så får man prova på ett annat vis. Byta material, motiv, teknik, tankebanor. Det finns ingenting som är omöjligt, en del saker tar bara lite längre tid.

Dagens bild får bli från i går när jag och min dotter cyklade hem från badplatsen, då tittade en rävunge upp från sitt gömställe. Det är sådana stunder man vill minnas. Det hade aldrig inträffat om jag stannat i ateljén, så mitt tips till mig själv och alla andra som vill anamma det: Ut och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar