torsdag 10 juni 2010

Spring


Känns som att man jobbar dygnet runt nu innan det blir semester. Är det inte jobb så är det skolavslutningar hit och dit och sen är det midsommar och allt vänder mot höst. Satan vad det går fort.

På lördag ska jag och min vän Thomas Strandberg springa en mil för konsten i Karlstad stadslopp. Det ser jag fram mot. Konstigt nog.

Det hela började med ett samtal jag och Thomas hade. Han hade precis anmält sig och frågade om jag ville bli med. "Nej nej nej" var mitt spontana svar, men efter viss övertalning och kompromisser hit och dit så lovade jag att vara med.

Väntade in i det längsta med att anmäla mig för att det kunde ju kanske komma förhinder, men så vann jag en tävling i Värmlands Folkblad och vips var jag jag anmäld och det kostade mig ingenting. Förutom svett då. Var ju tvungen att börja löpträna, men med rätt inställning går allt. Gjorde mentalt om det till årets nyhet som jag ska lära mig. Förra året var det att lära mig spela gitarr för hemmabruk, och det lyckades jag med. Årets mål blev därför nu att lära mig springa, och tycka det är roligt. Det gör jag nu. Tycker det är roligt.

Dagens bild heter just "Spring". Det är en man som står i startblocket. Han ska just springa sitt livs lopp. Ett lopp för livet. För konsten. För...

3 kommentarer:

  1. Hej, det är en alldeles speciell känsla förknippad med att stå i startblock. Fokus på loppet, ivern att komma iväg, nervositet, chansen att vinna, risken att förlora. Möjligheten att göra sitt bästa.

    SvaraRadera
  2. Att springa är bra för konsten också, tycker jag. Det rensar hjärnan och gör att kroppen håller längre. Lycka till på loppet!

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer Titti och Elin. När jag sprang senast märkte jag att jag började tänka på mitt måleri. Fann nya lösningar på hur jag skulle komma vidare. Helt plötsligt hade jag sprungit en bra bit utan att tänka på det. Roligt hur det kan bli. Ser fram emot flera sådana överraskningar :)

    SvaraRadera