söndag 13 juni 2010

Hoppa högt


Var i ateljén och målade i går eftermiddag. Skönt. Tid och rum bara försvann och jag var djupt inne i mitt måleri. Lyssnade på Marilyn Manson och spelade så högt, så när min dotter och hennes vän kom in för att säga att de skulle ut och plocka blommor, hoppade jag säkert en meter upp i luften.

Arbetar med flera tavlor samtidigt, men den ni ser på bilden ovan är den som blev klar i går. Det känns så i alla fall. Det enda som saknas nu är en bra titel, men den kommer när den kommer. Ni kanske har något förslag?

5 kommentarer:

  1. Snacka om att vara i sin egen värld. :)& Tiden är väldigt relativ.

    SvaraRadera
  2. Blir lätt så :) Det är så skönt att kräma på musiken ordentligt och försvinna in i en annan värld, en annan tidsuppfattning.

    SvaraRadera
  3. Föreslår namnet "Dude". Hälsningar Eva, www.evajonasson.com

    SvaraRadera
  4. på facebook förklarar jag varför jag väljer namnet Dude.

    SvaraRadera
  5. spännande namn. tänker direkt på bröderna coens film, men du kanske menar något annat? kontakta mig på facebook.

    SvaraRadera