torsdag 17 juni 2010

Kroki och NBV


Ibland tröttnar jag på konsten. Den har faktiskt en förmåga att bara bli för mycket ibland. Då tänker jag för mig själv, att NU, nu är det dags för en paus. Men är det så? Kanske är det då jag verkligen ska fortsätta måla, trots att det tar emot. Måla fast man inte vill. Men byta material. Byta motiv. Byta motivering. Hitta på något annat.

De senaste dagarna har det cirkulerat en tanke på kroki i min hjärna, kroki (skissartad teckning efter en levande modell) och ett samarbete med NBV (Nykterhetsrörelsens Bildningsverksamhet). Skulle vilja samordna detta med några av mina konstnärsvänner (som bor i närheten) för att sedan ställa ut en del av våra skisser och bilder som kommit från detta vid galleri/ateljé w-art, kanske redan nästa år. I går skickade jag därför ut en liten fråga till tio av mina vänner vid facebook. Sju har tackat ja.
Nu ska jag bara fixa fram modeller och fundera på när jag ska dra igång hela maskineriet.

2 kommentarer:

  1. Kroki är roligt! Och svårt.. Bor såklart inte i krokarna men kanske borde leta upp krokimöjligheter i min närhet till hösten...
    www.jagandasinandasut.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kommer över den där känslan snart. Jag tröttnar nog inte på den bra konsten men jag kan verkligen bli trött på mig själv mellan varven och på allt "brus och skräp" runt omkring konsten. Krokiprojektet låter som ett bra initiativ! Lycka till.

    SvaraRadera