lördag 19 juni 2010

Mr P i mina fotspår


Lördagen den 10 juli kommer Annika Laack till ateljé/galleri w-art för att släppa sin nya bok. Kan nog räkna med att det blir trångt i dörren, för det strömmar folk ända från Stockholm för detta unika boksläpp. "Mr P och jag" hette den första boken av Annika och den har fått väldigt bra respons av alla som läst den, och det inkluderar även mig. Jag älskade den!
De som förhandsläst den senaste "Mr P i min fotspår" orkade inte lägga den i från sig. Sträckläsarbok även denna alltså, så vi har något att se fram emot. Den handlar, liksom den förra om hur det är att leva med sjukdomen Parkinson, men även en stor del om Annikas liv och uppväxt i Munkfors. denna gång har hon även bakat in en saga på slutet, säger hon.

Att hon släpper sin bok i Munkfors beror på att många av historierna utspelar sig där, och att hennes hjärta finns där trots att hon numera bor i Stockholm sedan många år tillbaka. Hon återkommer till Munkfors så ofta hon kan, kroppsligen och i tanken.

Att hon valt att släppa boken vid Galleri/Atelje w-art är för att hon vill dela med sig av sina intryck av mina tavlor säger hon. det tackar jag innerligt för, och jag har dessutom lovat att ha en unik endagsutställning.
Boka detta datum i din almanacka så ses vi då, varmt välkomna ska ni vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar