söndag 27 juni 2010

Kerstin Osterman


Var på utställning vid kvarnen i Uddeholm på midsommardagen. Kerstin Osterman visade ett urval av sina tavlor. Mestadels hästar i kollageteknik och akryl, men även en del människobilder. Personligen tyckte jag kollagebilderna var de som inspirerade mig mest för dagen, men även en del akrylmålningar med modigt valda starka färger. Det fanns även en abstrakt bild som fångade min uppmärksamhet en lång stund. Ni förstår att det var många bilder att ta in, så jag stannade länge. Njöt.

Pratade en del med Kerstin om konsten alla irrväggar. Hur man väljer att påverkas av lärare under livet, eller inte. Det finns väl inget rätt eller fel i detta, men jag tror att man måste finna sin egen stabila grund och utgå från den. Sedan ska man naturligtvis lyssna på andra, och kanske prova på olika tekniker för att se vilket som passar ens personlighet. Själv lär jag mig mest av mina misstag.

Vill ni läsa mer om Kersin Osterman och se hennes bilder har hon en hemsida: http://www.keoz.se/ Rekommenderar även ett besök på kvarnen.

2 kommentarer:

  1. Låter som att du har en skön och efterlängtad semester, Hans.

    Kerstins utställning hade varit kul att se. Bra med nätet så man får ta del av händelser lite grann även om man inte själv kan närvara.

    Allt gott!

    SvaraRadera
  2. Semestern är finfin Titti :) och den var efterlängtad. Gött å ha så fint väder också.

    SvaraRadera