torsdag 1 oktober 2009

Ångest i färg

Ångest i färg
Material: Akvarell/Tusch Storlek: 3x2 cm Pris: 500 kr

Vaknade med en tanke i mitt huvud i dag. En konstnärlig idé. Fast den har jag bara talat om för den det berör. Resultatet däremot, om det nu blir någonting, det ska ni alla få chansen att njuta av. Roligt det där, när det bara kommer till en utan någon större tankeverksamhet, faktiskt ingen alls när jag tänker efter.

Men så föds en idé, och man börjar planera, realisera, konkretisera. Ibland blir det inget mer än en anteckning på ett papper, en notering på facebook, en skrift i en blog. Men ibland blir det något mer. Något större. Något bra. Ibland blir det även mindre bra, men det får man ta med i beräkningarna

Låter min bild "Ångest i färg" få symbolisera denna tanke här i dag. Tyckte den passade bra för ändamålet. Om ni visste om min idé skulle ni förstå det ännu bättre.

2 kommentarer: