fredag 16 oktober 2009

Tjäderskiss

Tjäderskiss


Har gjort färdigt två älgar och har börjat på en stor tjäder, men den bråkar lite med mig nu så den får vila tills jag verkligen har tid att gå några ronder med den. Bilden i dag är en skiss till en annan variant av denna märkliga fågel. Synd bara att jag inte hade rätt sorts papper med mig när inspirationen fanns i kroppen. Men skit samma, jag får väl ändå göra en hel del skisser innan den sitter som den ska.
Ska försöka få ihop till en hel utställning med sönderexponerade djur. Behöver minst tjugo bilder för att kunna välja och vraka inför en hängning Fler förslag på motiv någon?
Det är lite lurt det där att göra något som folk vill ha på ett speciellt sätt, men det ironiska som slår mig är att jag faktiskt också vill göra det på mitt vis.