söndag 4 oktober 2009

Tulpanöga

Tulpanöga
Material: Akryl/Kol Storlek: 90x90 cm Pris: 8000kr
På onsdag ska det lämnas in bilder till Gröna galleriet i Karlstad. Det ska bli en samlingsutställning tillsammans med konstföreningen Gränslöst. Tema blommor och bin. Får bara lämna in två bilder per skalle och jag tror vi var 15 stycken.. hm.. det blir trettio bilder det.. undrar hur vi ska få plats.. men det ordnar sig nog.. och gör det inte det.. så kvittar det.
Kom att tänka på denna bild som jag gjorde i samband med min tulpanorgie förra året. En härlig kombination mellan blomma och ansikte. Lita på det vita vet jag att jag tänkte när jag gjorde den. Gillar enkelheten i bilden. Minimalismen.
(Om ni vill, men har svårt att se det ansikte jag ser, så tänk då att det röda är tulpanögat, näsan i mitten och den blå munnen är längst ned till vänster.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar