måndag 12 oktober 2009

Tjurskallebonus

Tjurskalle
Teknik: Akryl Storlek: 90x90 Pris: SÅLD


Fick frågan häromdagen varför jag bloggar så tätt. För att jag är en tjurskalle antar jag. Hade bestämt redan från början att försöka skriva varje dag, men var inte dummare än att jag insåg att det kommer dagar då man inte orkar eller hinner, även om det tar typ fem minuter att fixa det. Har inte blivit något skrivet på två dagar nu. För det ska ju handla om något också. En bra bild, eller en bra text , förhoppningsvis båda delarna.

Har jobbat hårt de senaste dagarna, både kommunalt och kulturellt så egentligen hade jag bestämt mig för att vila i dag och om jag gjorde någonting över huvud taget skulle det bli en bonus. Så att jag skrev det här är faktiskt en bonus.

Kan ju tala om att utställningen på 50-årskalaset på lördagen var uppskattat, och att en del av gästerna även hittade till min ateljé dagen efter. Några av dem köpte till och med tavlor. En av dem lovade mig en artikel i en kulturtidning. Så tydligen är ingenting man gör onödigt. Det är det man inte gör som är det.

2 kommentarer:

  1. fortsätt blogga, både texr o bilder uppskattas även om det ibland är svårt att få med sin kommentar. Häftigt med 50-årskonceptet o kul att du sålde ! gillar tjurskallen, både titel samt målning - gillar när du tar fram ljuset så där)monica

    SvaraRadera
  2. Tack Monica. Att det tar ett tag innan kommentaren publiceras är för att jag läser dem först, men det gör jag mest för att jag vill se dom så jag inte missar någon.

    SvaraRadera