måndag 5 oktober 2009

Välja tavlor

Foto © Copyright by Sarah C. Rauchenberger


Nu på onsdag ska jag lämna in en eller två tavlor i Karlstad inför en utställning men jag har så svårt att bestämma vad jag ska ta med dit. Får väl göra som vanligt. Ta första bästa som jag springer förbi och kasta in i bilen. Det planerade oplanerade tillvägagångsättet.

Men det skulle också vara roligt att göra en ny tavla. En som ingen har sett. Inte ens jag. En som jag inte ens har fantiserat om än. Om jag hinner.
När jag tänker efter så är det där med att välja tavlor inför en utställning en inte helt oangenäm historia och jag har sån tur att jag får göra göra det igen på torsdag/fredag. Då ska jag välja tavlor som ska hänga på ett 50-årskalas som äger rum på lördagskvällen. Åttio personer som ska titta och bedöma min konst för att på söndag ha möjlighet att komma och besöka mig i min ateljé. Vad jag ska ta med för tavlor till det kalaset har jag inte ens börjat fundera på.
Hm.. nu måste jag kanske städa lite i mitt konsthus också. Tur att dygnet har 24 timmar. Hinner tyvärr inte delta vid lördagens vernissage i Karlstad för då måste jag jobba kommunalt. Har fått byta runt lite skift för att få det att fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar