torsdag 1 oktober 2009

Råttan

Råttan
Material: Gouache/Tusch Storlek: 10x10 cm Pris: 1000 kr

Efter varje utställning är det som luften går ur en. Man ligger där och flämtar som en fisk som landat på stranden av misstag. Man känner sig ful, dålig och alldeles hopplöst förlorad. Man orkar ingenting. Man vill ingenting.

Erfarenhet hjälper en upp igen.

Man visste ju redan innan att skulle bli så, och att det går över. Förhoppningsvis kan man i stället för att gå omkring med dåligt samvete för att man inte gör något konstruktivt eller kreativt, försöka njuta av denna ofrånkomliga paus från det kulturella man ändå är i. Samla energi och kraft för att använda vid nästa tillfälle när man ska ge sig in i ateljén Låta vulkanen komma till rätt temperatur innan explosionen. Fånga en driven längtan efter de verktyg som väntar på att få användas.

Jag längtar redan nu, men jag har inte orkat mobilisera mig än. Jag sätter upp fiktiva trösklar jag inte tar mig över. Letar anledningar till att inte göra det jag ska. Men snart gott folk, snart är Westlund tillbaka. Ska bara..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar