onsdag 1 april 2009

01.04.09 vårkänslor



Vilken underbar dag. Man riktigt känner hur vårkänslorna kommer och hur växterna längtar efter att få titta fram. Har även i dag tecknat en häst förstås, men för att få lite variation på bilderna här på bloggen valde jag en tulpanbild i dag. Tyckte den passade dagen.

Det var förra året jag plötsligt började måla tulpaner. Det trodde jag aldrig. Varför ska man måla blommor? Men det är det som är det roliga med att vara konstnär. Man får inte alltid bestämma över vad man ska måla, bara ibland har man den ynnesten.

Men när det kommer tankar om ämnen man aldrig funderat över tidigare blir man nyfiken och vill veta mer. För att göra en lång historia kort så hann det bli både efterforskningar och en hel del tulpaner innan jag avslutade med denna stora bild (70x100) kärlekstulpaner.

2 kommentarer:

  1. du tar väl med den på Konstrundan ?

    SvaraRadera
  2. den är fortfarande kvar.. och den var med på konstrundan.. ska jag ta med den till Stockholm tro?

    SvaraRadera