fredag 3 april 2009

04.04.09 fantasi kan både roa och skrämma



När man arbetar med bilder får man en annorlunda syn på tillvaron. Man hittar saker och figurer i alla möjliga ting. Isfläckar, skuggor, vattenpussar (som är ett ganska fint ord måste jag bara tillägga), lövverk, molnformationer etc. När jag var ute på en promenad i går gick jag förbi en grävmaskin och helt plötsligt kunde jag se en dinosaurie stå där mitt framför mig. Fascinerande. Jag gjorde en snabbskiss av maskinen så kan jag använda mig av den längre fram, om jag vill göra en mer bearbetad tavla.

Det är kul det där. Vilken otrolig värld man lever i när man väl har fått fram det där seendet, för det tar ett tag att skaffa det, och alla kan inte få det. Tror det beror på fantasin. Tyvärr tror jag att det också kan vara omöjligt att bli av med det efter att man vä fått fram det, så var försiktiga ni där ute.

Fantasi kan både roa och skrämma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar