måndag 20 april 2009

20.04.09 Färdig tavla


När vet man att man är klar med en bild? Hos mig är det en magkänsla. Det är när jag tycker att jag kan signera tavlan. Oftast stämmer det, men ibland kan det gå en tid innan jag upptäcker saker jag retar mig på. Det kan vara teckningen, färgen, balansen.. ja någonting som känns fel.. och då måste jag fortsätta för att försöka rätta till det. Ibland klarar jag av det, ibland inte. Ibland tröttnar jag helt på den bild som jag tidigare varit så nöjd med och bara målar över alltsammans.. fördelen med det är man får en härlig struktur :)


Bilden som får representera texten i dag kallar jag "profil 2008". Den är jag nöjd med, men den är också ett klassiskt fall av att stanna i tid. Det är så lätt att måla sönder bilderna. Arbeta för mycket och hela känslan försvinner.

2 kommentarer:

  1. gillar den här, ser så mycket

    SvaraRadera
  2. den är skör och vacker tycker jag men den ska vara på rätt ställe.. så den inte försvinner bland andra mer färgstarka tavlor

    SvaraRadera