måndag 6 april 2009

07.04.09 förändring


Med våren kommer en längtan efter förändringar. Man får en massa ideér om hur allt skulle kunna bli bättre och ibland kan det faktiskt funka också. Man ska inte vara rädd för förändringar, men man ska kanske tänka efter lite extra innan man genomför de stora.

Själv har jag fått en ide i huvudet om hur jag skulle kunna använda mitt "konsthus" på ett annat sätt, ett mer praktiskt, men då krävs det lite arbete. Dessutom kostar det också tid och pengar. Det är sällan något är helt gratis, men i längden kan man kanske spara in det på annat vis. Jag får väga fördelar mot nackdelar och ge det lite tid. Inte sällan, kan själva planeringen vara det som är roligast.

Jag låter dagens text representeras av min målning "OSIRIS". Ursprungligen var Osiris en fruktbarhets- och sädesgud men liksom många andra egyptiska gudar ändrades hans funktion med tiden. Osiris personifierade pånyttfödelsen och berättelsen om honom utgjorde en förebild för de viktiga egyptiska begravningsriterna. Material: Akryl på duk. Storlek: 70x90.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar