torsdag 16 april 2009

17.04.09 humor


Humor är en viktig del i mitt arbete med konsten. Om man inte kan skratta åt dumheterna ibland, då tar man sig själv på alldeles för stort allvar. I går hade jag en vän och kollega och hälsade på och vi gick och fnissade gott åt alla tokiga tavlor jag har gjort. Var kommer alla skumma motiv ifrån?
Bilden här ovan har Thomas Strandberg gjort, (http://www.strandbergart.se/) men jag har skrivit texten. Vi satt en dag hemma i hans kök och bläddrade i en hög med tuschbilder han hade liggandes och rätt var det var började jag skratta. I mitt huvud tänkte jag det som står under bilden. När jag berättade det för honom och hans fru började vi alla skratta. Det kom många liknande komiska inslag den dagen. Vi bestämde oss för att försöka samla alla och trycka det i en bok. Den ska vi presentera den dagen vi får till skott vår gemensamma utställning "bara tusch", men varken tid eller plats är bestämt än. Vi letar efter det rätta galleriet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar