söndag 1 november 2009

Arbetsnamn: Rådjur

Arbetsnamn: Rådjur
Storlek: 80x100 material: Akryl/Kol

I går var jag och hälsade på Maria Vildhjärta. En underbar människa, konstnär och numera även författare. Hon hade boksignering vid Heidruns i Torsby. Om ni inte vet vad hon gör så kan jag väl säga att hon förmedlar naturen, sen får ni väl googla om ni vill veta mer (men om ni inte vet hur man gör så har jag här en länk till hennes hemsida: http://ingur.com/vildhjarta/)

La in en bild på mitt halvfärdiga rådjur idag som en symbolisk gest till henne. Vem vet. Vi kanske ställer ut tillsammans nån gång. Jag håller på att ta fram en utställning med djur nu och hennes träkonst skulle passa väldigt bra tillsammans med den när det är dags. Nu är jag lite mallig i dag också, för hon sa att hon läser min blogg *ler* så om du läser detta Maria kan du ju tänka på saken.

Ps: Det var vernissage i Torsbys höstsalong i går och den håller på till den 8 nov. Jag har med en tavla. Rymdkatten. Utställningen är på Prostgårdslaggårn. Ds

2 kommentarer:

  1. Det här rådjuret bråkar något alldeles infernaliskt med mig.. undrar om det överlever processen..?

    SvaraRadera