onsdag 4 november 2009

Pandoras ask

Pandoras ask

Material: Akryl/kol på duk Storlek: 30x40 cm Pris: 3000 kr


Livet. Man funderar på hur det är, hur det varit, hur det ska bli.. och ändå vill man leva i nuet. Det är som ett enda stort antiklimax alltihopa. Som en stor paradox man bara vill lägga i en låda och glömma bort. Likt en flyttlåda som blivit över. Den man aldrig sorterade, eller ens brydde sig om att öppna. Pandoras ask, men en annan version. Den som faktiskt aldrig blev öppnad.
Jag gör så faktiskt. Inte rent konkret, utan när jag målar. Då försvinner tid och rum. Det bleknar till musiken och skapandet. Då finns inga olyckor, inga krig, ingen ondska. Jo nu ljög jag lite för er. Kanske lite av allt ändå finns, fast i en annan form. En form av kreativitet. Kanske ändå, Pandoras ask är öppen.

2 kommentarer:

  1. Idag tog jag till mej texten mer än själva tavlan... Det gick rakt in, kanske för att jag har några såna där "flyttkartonger" och för att jag likt strutsen gömmer huvudet i sanden när livet kommer för nära.../ röhsan

    SvaraRadera
  2. tack Annika. Roligt att även det jag skriver berör..

    SvaraRadera