fredag 6 november 2009

Sugardaddy

Sugardaddy


Storlek: 80x100 material: Akryl/Kol Pris: 8000 kr


Titeln på tavlan kommer från ett ord som spelades i en låt av Johnny Cash. Lyssnade på musiken från filmen om denne legend när jag målade. Vet inte vilken låt det var tyvärr för det var en hel skiva, men det är i och för sig ganska oviktigt. Jag målar bara, förmedlar till andra.
Just nu håller jag på med en serie ansikten. Tog en "paus" från djurriket tills mitt rådjur är klart. Det tar tid på sig att bli färdigt. Underbart med sådana bilder. Om man ska jämföra det med sport så är det en match man får kämpa länge för att vinna och då smakar segerns sötma så mycket bättre efteråt.
Hade en vän hos mig i går och han fick känslan av att "sugardaddy" var en indian. Gillade den tanken.




2 kommentarer:

  1. Me like! :)
    Cilla
    http://superiorpaints.bloggagratis.se/

    SvaraRadera
  2. tackar :) jag gillar dina hästar

    SvaraRadera