tisdag 17 november 2009

Prioritering


Prioriteringar. Mycket handlar om det. Hur skulle man annars kunna måla över huvud taget. Man får prioritera hela tiden. "Tid är relativ" sa Einstein. Jo, förvisso, men dygnet har bara 24 timmer hur man än gör, och sova bör man annars dör man.

Idag prioriterade jag att städa i stället för att måla och då får man inga bilder gjorda. Eller får man det. Finns idéerna och möjligheterna redan där? Gömmer de sig i det vardagliga? Måste man ut för att upptäcka nya saker. Jag tror det. Man kan inte sitta på en kammare och tro att tankar om nya saker bara flyger in genom väggarna. Även om de gör det också ibland.

Bilden idag är en liten skiss jag hittade i dammet under sängen. Den hade jag totalt glömt bort. Kanske är det just den jag ska fokusera på nästa gång jag går till ateljén? Om inte annat fick den mig att le och fundera över varför man släpar runt en dammsugare när penslarna väntar på mig. Jag vet varför, och det vet ni också.

Prioriteringarna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar