söndag 22 november 2009

Fritid kontra arbete


"arbete är bra, men det tar tid"
så är det


Nu har jag jobbat intensivt inom den kommunala sektorn i flera dagar och längtar efter att få måla. Tror jag ska ta mig en heldag i morgon eller på tisdag. Lite semester på hemmaplan. Låter min tuppbild få symbolisera en lättjefull dag, även om en tupp kan ha nog så fullt upp i en hönsgård.

Men hur går det där ihop då, tänker ni? Ska karln måla men ändå ha minisemster. Hallå Westlund - skärp dig! Jo, det är faktiskt så jag kopplar av. Men arbete och fritid kan vara svåra att skilja på i ett yrke som konstnär. När slutar det roliga och blir ett arbete? För min del är det roliga själva skapandet. Försäljning, marknadsföring, deklaration etc. DET är det konstnärliga arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar