torsdag 18 februari 2010

Ateljétid






Tillbringade eftermiddagen i ateljén och fick leka av mig lite. Som ni säkert vet så målar jag nästan aldrig bara på en bild utan det är alltid flera på gång. I dag höll jag på med sju. Visar fem av dem här men ni får själva lista ut vem som är vem.
Började på några nya. Målade över några gamla. Tog bort och målade till lite på andra. Hittade en bisonoxe i en och en ängel i en annan. Målade på två stora svartgråvita saker också, men de ville inte riktigt vara med och leka så de fick mest vila i hörnet.
Nu är det ju ingen av dessa som jag anser vara klar. Möjligtvis den blå ängeln, men alla ska torka till sig och vila tills i morgon. Då ska det bli kul att gå dit och få gå lös med det svarta guldet. Det svarta kolet.
I slutet av min ateljétid fick jag besök av min 7-åriga dotter och hennes kompis. De skulle grilla korv och marshmallows i kaminen. De ställde också upp som modeller för en tavla jag ska kalla för "mina änglar" när den är klar. Men man får vara snabb när man målar barn. Tålamod kräves!

7 kommentarer:

  1. Fin sida,WELL DONE!!
    Kram Nenne;)

    SvaraRadera
  2. Tack Nenne. Du får väl komma förbi och se dem live nån dag.

    SvaraRadera
  3. Tålamod är bara förnamnet när det gäller små rörliga barn :) Jag försökte fotografera Greta fyra år för jag behövde en bild på ett barnansikte som tittade neråt i en viss vinkel. Dessutom skulle hon vara allvarlig. Det var omöjligt! Men jag fick många fina bilder på henne i alla fall - de flesta med ett stort leende och en smygblick upp på mig :)

    SvaraRadera
  4. Härligt rådjur och fina flickor mot gul bakgrund!

    SvaraRadera
  5. he he.. fin berättelse Elin. Tack Lotta :)

    SvaraRadera
  6. Intressant att se dina olika projekt....måste va härligt att ha en hel ateljè att "BRE" ut sig på.

    SvaraRadera
  7. Det är inte fel SA.ART. Det är faktiskt som du säger "härligt" :)

    SvaraRadera