torsdag 4 februari 2010

Barbacka


"Barbacka"
70x90 Akryl/kol


Fick besök i ateljén av Maria som skulle hämta hem en ängeltavla hon köpt. Det har varit lite krångel för henne innan hon kom hit så jag hoppas att det är hennes skyddsängel som hon hämtat. Iaf, medan hon gick runt och tittade på mina andra tavlor passade jag på att leta efter en bild jag vill hitta, men tji fick jag. Jaha, vad göra? Prövar att göra en ny, tänkte jag, men se det gick inte. Det visste jag väl i och för sig. Det blir ALLTID något annat.

Idag blev det en ängel som rider barbacka, men på vad vet jag inte riktigt. På världen kanske. På fantasin. I rymden eller på en kvast. Det kvittar egentligen. Betraktaren får avgöra.

4 kommentarer:

  1. Så bra den är.Intressant också. Antingen verkar ryttaren förlita sig på det som finns under och för framåt eller så handlar det om en mycket rutinerad ryttare som klarar detta utan att ta någon större hjälp av händerna.

    SvaraRadera
  2. Tack Titti. Din kommentar får mig att tänka på hur jag tänker i det här projektet. Att våga lita på att det bär hela vägen fram, även om man inte kan eller vill styra det för mycket.

    SvaraRadera