torsdag 11 februari 2010

Budbäraren


Målat mycket i dag också. Skönt, men man blir trött. Rygg, ben och huvud får sitt. Vem behöver ett gym när man har en ateljé?
Den här bilden känns klar. Har faktiskt tre stycken som inger den känslan hos mig, men jag måste låta dem vila lite och så får jag se när jag kommer dit till helgen vilka som håller måttet. Tur man har det kommunala arbetet som ett rent konkret avbrott. Det är lätt att måla för mycket och nu är det bara finliret kvar.
Kan ju berätta att jag målade över en bild som bråkat med mig länge i dag och den utvecklades till en helt otroligt abstrakt bild. Riktigt udda. Det gillar jag. Men jag håller er på sträckbänken där ett tag. Vill inte visa allt på en gång.

2 kommentarer:

  1. Tack Lotta. Slet länge med den bakgrunden så jag uppskattar att du uppskattar..

    SvaraRadera