fredag 26 februari 2010

Johnny Cash & Linda Ström



Var lite lett i går för mitt måleri hade inte fungerat som det skulle. Nu kom det en automatisk paus i grubbleriet i för jag skulle iväg och arbeta vid mitt vanliga kommunala jobb, och tro det eller ej, när jag vaknade i morse hade jag en ny ingivelse. Jag ska måla till musik nästa gång. Hög inspirerande musik. Riktat måleri.

Och i dag skulle Johnny Cash fyllt 78 år om han levat, men det hindrar inte att det kommer nya skivor av mannen i svart "American VI: Ain´t no grave" Ska genast beställa den och Linda Ströms "Utan Skyddsnät, Utan Gud". På måndag ska jag åka och köpa ny färg och nya dukar att måla på.

Det finns hopp vänner :)

5 kommentarer:

  1. Visst är det tungt ibland. Men det lättar!!! Håll ut!!!
    Kerstin Osterman

    SvaraRadera
  2. Tack Kerstin. Efter snö kommer vår.

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Ok, så vi tänkte same, same idag. Jag har också bloggat om Cash. Men det är han värd!

    SvaraRadera
  4. Har du testat lite hårdare tongångar när du målar på sistone?? Pröva Mastodons Crack thr Skye... Kanske kan värka fram lite avant garde-konst. =)

    SvaraRadera
  5. Ska kolla in din blog Titti.. Målade till Marilyn Manson härom sistens Henrik.. Men du vet väl att en bland-cd skulle uppskattas ;)

    SvaraRadera