torsdag 25 februari 2010

bra och dåliga dagar


Kände att jag behövde vila mig lite till i går, innan jag gick in och målade igen. Men jag orkade inte hålla mig från ateljén, trots att jag verkligen försökte och nog borde. Då blev resultatet inte så som jag ville heller. Skapade nog mest irritation och frustration.
Var ute och tittade på de misshandlade dukarna nu vid lunch, men det mesta var bara skit. Bilden här ovan var nog den bästa.
Ska gå ut en sväng till och se om jag kan rädda någon av de andra. Men tro inte att jag gråter över detta, inte alls, det går alltid att måla över så inget måleri är ogjort. Det blir ytstruktur om inte annat och man behöver de dåliga dagarna också. Det är de som gör de bra till att vara just.. bra.

6 kommentarer:

  1. Fin beskrivning av dalar och toppar i skapandeprocessen! Go,Go!

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta :) man behöver påminna sig om det där ibland.

    SvaraRadera
  3. Som du själv vet så är det klen tröst att vi förstår hur det är men ändå. Och sedan så tycker jag mycket om bilden.

    SvaraRadera
  4. Tack Titti :) gillar också den där bilden.. vet inte riktigt om den är klar än.. men ändå..

    SvaraRadera
  5. Ytstruktur är bra, känns som det är det enda jag har.

    SvaraRadera
  6. Ja du Katarina. Det kanske är, det enda vi har.. men å andra sidan.. det är nog mer. Har sett dina bilder.. du har definitivt mer än bara ytstruktur.

    SvaraRadera