måndag 15 februari 2010

Inspiration


Var kommer min inspiration ifrån?

Ja endera kommer den under tiden jag målar, eller under vardagsaktiviteter, typ promenad , dammsuga, handla i affären. Det finns hundratals miljoner varianter där.

Den kan komma till mig genom andras skapande. Det finns antagligen lika många exempel i detta fall men några kan jag nämna. Musik, konst, teater & film, sammansatta bokstäver.

Men för att göra en lång historia kort så är det mina fem sinnen helt enkelt. Syn, hörsel, smak, känsel och lukt. Troligtvis använder jag mig även av ett sjätte sinne men det gör jag inte helt medvetet i så fall.

Idag stod jag och tittade ut genom köksfönstret och blev inspirerad av en klump istappar som hamnat i sjuårings snöborg (se foto). Har redan gjort en skiss och börjat på en målning med den tar nog ett tag att få till som jag vill. Underbart att få kämpa lite. Det ger lite extra krydda i livet.

2 kommentarer:

  1. När jag såg bilden i mindre format på facebook så trodde jag att det var en mänsklig varelse på väg bort i bilden.
    Det är roligt med inspirationen och hur den fungerar. Den kan alltså komma när som helst och var som helst egentligen.

    SvaraRadera
  2. Det är så det är med inspiration :)

    SvaraRadera