lördag 6 februari 2010

snöängel 2010

"Snöängel" Foto jauari 2010

När man håller på med ett tema inför en utställning finner man inspiration och idéer lite här och där. Under en av mina dagliga promenader började jag tänka på händernas och fötternas former.

Till slut kunde jag inte hålla mig längre utan var bara tvungen att pröva min nya variant av snöängel, så av med vantarna och ner i snön. Just den här dagen var det -17¤ ute så det var kallt kan jag säga. Men vad gör man inte för konsten.

Ska se om jag kan använda mig av det här i någon målning, annars kan man väl klämma in ett foto i den kommande boken också :)

2 kommentarer:

  1. Fin. Den skulle göra sig väldigt bra i glas också!

    SvaraRadera
  2. Tack Titti. Får prata med Anna i Sunne om det då. Hon ,eller om det var hennes syster, jobbar med glaskonst. Har alltid varit lite fascinerad av just den tekniken, det har bara inte blivit av att man gjort något, men det är väl inte försent än :)

    SvaraRadera