lördag 13 februari 2010

Underbar morgon


Min kompis Niklas sms-ade till mig under veckan. Han skrev "Du är nånstans mellan Nya Testamentet och Stephen King". Jag blev nyfiken och ringde upp honom för att fråga vad han menade med det. Han sa att han lyssnat på låten "Underbar morgon" av Ulf Lundell. (Den är med på hans senaste cd Omaha.) I låten sjunger Lundell "Du är nånstans mellan nya Testamentet och Stephen King" och då tänkte Niklas på mig.

När jag funderat på det en stund så insåg jag att det har han alldeles rätt i. Det är där jag är i mitt skapande av bok och utställning om änglar, alldeles mitt emellan Nya testamentet och Stephen King.

2 kommentarer:

  1. Det kanske är lång väg att gå då? Fast med dagens media kanske du fixar det med ett klick.

    SvaraRadera
  2. Inte med ett kick :) det tror jag inte. Men det kändes som han prickade rätt i sin tanke där.

    SvaraRadera