tisdag 30 mars 2010

Djur Ängel


Djur Ängel

Haft en heldag i ateljén och måleriet flöt på riktigt bra. Bilden här ovan är målad med akryl och kol som är producerat i vedkaminen. Började spara på det hemmagjorda kolet för en tid sedan, men det har inte blivit av att jag provat det förrän i dag. Roligt att det gick att använda.

Hade inte prövat mycket med djur som änglamotiv heller, mest fåglar bara, men jag tycker det funkar. Konstigt det där, när man koncentrerar sig på ett tema så kommer det hela tiden nya varianter. Från att i början vara det mer traditionella, breddar det sig till en oändlighet av möjligheter.

2 kommentarer:

  1. En skön typ till! Men du; vad är det här med änglarna egentligen? Jag gillar allihop, men jag tror inte att jag hängde med från början.

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta. Änglar. Det ska bli en utställning i Stockholm i november tillsammans med Mikael Sjömilla. Stor lokal på Mariatorget, Galleri Ceresia, 100 kvm. Tema änglar. Och så håller vi på att producera en bok om det också, med bild, dikt och ren kommunikation. Mikael och jag har aldrig träffats "in live" bara via nätet och telefon. Början på boken är inlämnad till ett förlag, men det är inte klart än om de nappar.

    SvaraRadera