tisdag 23 mars 2010

Rymdängel

I dag har jag tampats med förkylning och allmänt dåligt humör. Varit ganska låg och gubbgrinig. Försökt undvika människor i största möjliga mån. Undvikit allt jag inte har varit tvungen att göra. Så är det vissa dagar. Inget att sticka under stol med. Men det är de dagarna som gör de andra så mycket bättre.
Nu på kvällen kände jag ändå att jag ville göra någonting konstruktivt, något kreativt, så fram med tuschpennan och en liten pappersbit. Det blev en liten rymdängel. Kanske det jag skulle behöva sådana här dagar. Få åka en liten tur och retur till rymden och sväva en stund i den tomma tysta kalla ensamheten.

4 kommentarer:

  1. Det är en fin bild i alla fall. Trots gubbgrinighet och förkylning.

    SvaraRadera
  2. Tack Titti. Ja jag gillar den mycket själv. Den ger mig ett lugn jag inte fann i verkligheten den dagen.

    SvaraRadera
  3. Så din egen konst gav dig någonting du inte själv hade? Tilltalande tanke.

    SvaraRadera
  4. Ja så var det. Den ger mer än man tror.

    SvaraRadera