söndag 28 mars 2010

Sommartid


Så var det sommartid då. Klockan fram en timme. Ljusare kvällar och gladare omgivning. Känns bra. Önskar alla en fin sommar.

Nästa helg ska jag ställa ut i Sunne på Hotell Selma. Det är dags för Påskrunda i övre Fryken och jag har blivit inbjuden till en så kallad "piratutställning". Piratutställningar är utställningar där konstnärerna inte ingår i det officiella programmet, men som ändå förhoppningsvis förgyller dess utkanter.

Ska själv passa på att åka runt på tillställningen under lördagen tänkte jag. Ska besöka Galleri Träsmak, Hans Olsson, Heidruns bok & bildcafé och Per Pedersen. Men sen finns det ju så många andra också som jag ska försöka hinna med. Skönt att jag inte behöver vakta min egen utställning hela tiden, för det är roligt att åka runt och se vad andra gör. Bli inspirerad eller bara prata konst.

Läs mer om vilka som ställer ut på den officiella påskrundan här:
http://www.fryken-konstrunda.net/start.html

2 kommentarer:

  1. Bilden känns verkligen som sommartid...glad och hoppfull :)

    SvaraRadera
  2. Tack Susanne. Det var min tanke.

    SvaraRadera