fredag 19 mars 2010

once & nr 500

Once


nr 500



Har märkt att när jag håller mig till ett tema, som nu med änglarna, är att bilderna som man presterar utvecklas under tiden man är i processen. Motiven kanske börjar på ett traditionellt vis, för att sedan studsa runt lite, kärva och ge lite mothugg, innan de landar och börjar formas efter en mer fantasirik form. De senaste som kommit är väldigt speciella tycker jag själv. Änglarna "once" & "nr 500" här ovan.


Undrar vad det beror på att bilderna förändras? Kanske man till sist har kört slut på alla teorier om hur det egentligen ska se ut och så börjar man om på något som inte har funnits alls. Eller kanske har det redan det? Ingenting är ju nytt inom konsten har jag hört. Det är alltid någon som gjort det tidigare, eller någon annan konstnär som man blir jämförd med.


Ja, ja... whatewer. Jag målar för att jag mår gott av det, och jag förundras fortfarande av hur man upptäcker nya saker man inte vetat tidigare.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att de här är fantastiskt bra. Gillar överlag det du gör men detta... Grattis! Vad har du gjort dem i för material?

    SvaraRadera
  2. Tack Titti :) "once" är gjord i akryl på duk, "nr 500" är gjord i blandmaterial (akryl/kol/torrkrita) på duk.

    SvaraRadera
  3. Nr 500 är min favorit :)

    SvaraRadera
  4. Tack SA.ART.. Once är min..

    SvaraRadera