tisdag 9 mars 2010

Sittande Ängel


Sittande Ängel

sittande ängel skiss


Gick inte så bra med mitt självporträtt idag tyvärr, men inget ont som inte har något gott med sig. Ibland behöver man en idé bara för att komma igång. För har man väl startat upp med penslar, färger etc.. så händer det alltid någonting, som min sittande ängel här ovan. Får be om ursäkt för den taskiga bildkvalitén, men det är kvällen nu, och den är ändå inte klar än. Men på god väg. En lite kul detalj är att texten som lyser igenom på skissen av den sittande ängeln är ett utdrag från boken jag och Mikael håller på med.

Var och petade på flera andra också i vanlig ordning, men det var skönt för i dag fungerade måleriet. Förra gången gjorde det inte det. Men det kan ju inte fungera alltid, hur skulle det se ut?

2 kommentarer:

  1. Nee, hur skulle det se ut? Det är som att man arbetar med ständigt pågående problemlösning och då är det mycket "klia i huvudet" innan man kommer på lösningen. Men så roligt det är när arbetet flyter på!

    SvaraRadera
  2. Roligt är det Titti. Det är mycket upp och ner i vår konstnärsvärld har jag märkt. Men jag är samtidigt väldigt tacksam att jag kan delta i den.

    SvaraRadera