måndag 29 mars 2010

påbörjad torso

påbörjad torso


Har varit ute och ramat in några tavlor jag ska ta med på utställning nästa helg. Tänkte presentera inglasade småtavlor mixat med några större på duk. Känns som en bra kombination.
Kunde förstås inte låta bli att måla när jag var i ateljén. Fortsatte med några som jag börjat med tidigare, bland annat en torso. Vet inte om den är riktigt klar än men den får vila nu, så får jag titta på den igen innan jag signerar. Kanske vill den med till Sunne.

4 kommentarer:

  1. Jaha, jag fick läsa om din text - du har alltså målat torson? Jag trodde att det var en skulptur när jag först såg bilden. Spännande! Och lycka till med utställningen.

    SvaraRadera
  2. Tack Titti. Jodå den är målad. Det kommer en torso lite då och då. Undrar varför? Ser fram emot att ställa ut. Ska bli roligt att möta publiken. Få lite respons på det man håller på med.

    SvaraRadera
  3. Ok. Ja, jag har ju ingen riktig helhetsbild av det du skapar. Det ska väl bli snart att få se någon utställning i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Ja det blir ju alltid skillnad att se bilderna live. Ska ju till Stockholm i November och ställa ut så då om inte annat får vi träffas. Vill gärna besöka din atelje samtidgt.

    SvaraRadera