måndag 5 april 2010

Högklackat & Per Pedersen

Högklackat


Ännu en av mina fyndbilder som jag hittade när jag packade bilen inför Sunneutställningen, och den här är nog min favorit. Högklackat kallar jag den. Ska rama in den här serien av småbilder till utställningen i Hagfors. Ska ställa ut tillsammans med Kicki Haffling-Strandberg, Thomas Strandberg och Emelie Persson i Hagfors stadshus under Maj månad. Vernissage den 1 Maj. Ska även försöka mig på att göra lite råa natur/landskapsbilder innan dess. Blev inspirerad av konstnären Per Pedersen när jag var dit och hälsade på. Gillar hans hämningslösa bilder. Läs mer om honom vid: www.perpedersen.se

4 kommentarer:

  1. Är det Hagfors-utställningen som är din nästa utställning eller? Det låter intressant att ställa ut fyra stycken. Känner ni varandra väl?

    SvaraRadera
  2. Ja det är nästa utställning.. och vi är vänner sedan långt tillbaka.. ska bli skoj. Ska dit på torsdag och planera..

    SvaraRadera
  3. Ok. Låter kul. Jag lär nog missa den utställningen också men förr eller senare ska jag se till att komma och titta.

    SvaraRadera
  4. säger detsamma till dig :) avstånden är lite jobbiga, men jag hoppas vi möts i Stockholm till hösten..

    SvaraRadera