lördag 10 april 2010

Vårkänslor?


Har varit kommunalt ledig under veckan, men det har inte blivit att jag målat. Blev nog tröttare än vad jag trodde av påskens utställning, och ibland behöver man återhämtningen varken man vill eller inte. Fördelen är när det blir ett litet uppehåll i skaparprocessen så är det underbart att få kliva in i ateljén igen, när man byggt upp det där suget efter att skapa igen. Tiden som man inte tecknar eller målar är inte heller helt fruktlöst. Man får tid att reflektera. Vad ska bli nästa motiv? Nästa projekt? Konstigt nog känner jag lust efter att måla natur. Det kan nog vara våren som pockar på min uppmärksamhet.

Hittade den här bilden som min syster Harriet köpte för något år sen, tror jag vill göra något i den stilen. För det blir ju naturbilder på mitt eget lilla vis förstås. Vill ju inte ha dem alltför naturalistiska.

1 kommentar: