måndag 26 april 2010

Jonna Sälls påstående


Olika saker händer varje dag. I morgon ska jag hänga en utställning (ONATURLIGT) tillsammans med tre andra konstnärer (Thomas Strandberg, Kristina Haffling-Strandberg & Emelie Persson) och i går satt jag på en pizzeria i Munkerud (37:an) och bläddrade i NWT (Nya Wermlands Tidningen)

När jag satt där och bläddrade i den några dagar gamla tidningen hittade jag en artikel på kultursidan av Jonna Säll. Fastnade för meningen här ovan. Plötsligt insåg jag att allt har ett samband men att det alltför oftast är förbenat svårt att se mönstret. Oftast blir allt istället bara ett stort frågetecken.

Ska i alla fall föra Jonna Sälls budskap vidare till mina konstnärskollegor och göra mitt bästa för att infria det, men jag inser svårigheten. Man kan inte styra över andras tankar, men kan kanske leda dem i vissa riktningar.

2 kommentarer:

  1. Vem är denna kloka människa? Lyckades ni med din föresats? Jag tror jag ska printa ut ditt foto och sätta upp det i min ateljé.
    Lycka till på lördag!

    SvaraRadera
  2. Hon är journalist på NWT. Jag hoppas vi lyckades. Det kändes så. Printa! Det är ingen lätt uppgift, men den är värd att sträva mot.

    SvaraRadera