måndag 19 april 2010

Vägpinnemålning

Ovan: Skiss med vägpinne och akryl på duk
Nedan: Fortsatt bearbetning av tavlan

OBS: INTE FÄRDIG


Idag när jag tog min vanliga hundpromenad fann jag en fallen vägpinne i diket. Hm, den kanske man kan måla med, tänkte jag. Sagt och gjort. In i ateljén för att prova. Det visade sig fungera. Fördelen, tycker jag, är att en del spärrar som kan förekomma i vanliga fall inte hade en chans i dag, och jag kunde slappna av och ha kul. Precis som jag vil att det ska vara när jag målar.
Visserligen fick jag bearbeta den efteråt för att få till det där sista som gör att den blir så som jag vill ha den, och den är inte klar än, men jag känner mig nöjd med dagens insats. Det är inte så mycket kvar att göra på den, tror jag, men det vet man aldrig.

2 kommentarer:

  1. Glöm inte måla pinnen på ett Westlundskt sätt och ställ tillbaks den ungefär där du tog den. Jfr stickningsgerillan...

    SvaraRadera
  2. Den bor hos mig nu, iaf fram till nästa vinter ;)

    SvaraRadera