söndag 23 maj 2010

Bildbearbetning och en ornitologskiss


Tog mig några timmar i ateljén under helgen, så jag kunde börja med min ornitolog-bild som jag pratade om för några dagar sedan. Det är roligt att genomföra det man planerar. Dessutom blir det alltid en massa annat gjort bara jag kommer dit. Målar nästan aldrig på bara en bild.

När jag är klar för dagen, tar jag kort på det jag gjort och går in och tittar på det i datorn. Funderar vidare. För det är ju inte bara när det finns en pensel i handen som bilder bearbetas. Det pågår dygnet runt. Kanske är därför det är så svårt att hålla fokus på vardagslivets alla måsten?

3 kommentarer:

  1. Det är allt lite svårt mellan varven! På tal om bilder - jag undrar hur det gick med den där hästen som du målade på när du hade öppen ateljé. Finns den eller har den blivit till någon annan varelse? :)

    SvaraRadera
  2. hästen var nog den som blev gårdagens kalv tror jag :) om du inte menar den med många färger.. den är inte klar än, men en början av den finns på Facebook

    SvaraRadera
  3. Då är det nog kalven. :)

    SvaraRadera